dinsdag 24 november 2020

Lang zullen we lezen!

 Vandaag zijn we gestart met de eerste voorbereidingen voor onze nieuwjaarsbrief. 
Kunnen jullie misschien al raden wat het wordt? 

Naar aanleiding van de voorleesweek kwam vandaag juf Wendy van het eerste leerjaar in onze klas een verhaaltje voorlezen. Het verhaaltje ging over delen. 


'Eén paddenstoel voor jou en één paddenstoel voor mij,' zegt Beer. 
'En nog één voor mij.
Zo is het eerlijk. Want ik ben groot, dus ik moet veel eten.'

Maar daar is Wezel het niet mee eens. 
Als dat maar goed afloopt... 





Terwijl juf Wendy bij ons in de klas een verhaaltje voorlas, ging ik in het eerste leerjaar een verhaaltje over een heksenfee, Wollemie, voorlezen.
Leuk om die grote kapoenen nog eens terug te zien. 


Eén, twee, drie, ik ben Wollemie. 
Ik heb een huisje in het bos, een aap, een beer een Slodervos. 
Ik poets elke dag mijn tanden,
Soms loop ik op mijn handen. 
Ik doe wel eens een beetje raar. 
Geeft niks hoor. Vergeet het maar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten