Als grote uitdaging werd er in de "b"-groep gekozen om te leren fietsen,
op een echte trapfiets zonder zijwieltjes.
Daarom trokken we vandaag naar buiten op de loopfietsen.
Want wist je dat je, je kind beter leert fietsen op een loopfiets?
Want wist je dat je, je kind beter leert fietsen op een loopfiets?
Op deze manier wordt het evenwicht goed geoefend.
Op een fiets met zijwieltjes wordt vaak van links naar rechts geleund en
hoeft je kind zijn/haar evenwicht dus niet te bewaren.
Het is natuurlijk wel goed om de trapbeweging onder de knie te krijgen.
Eerst speelden we het spelletje 1, 2, 3, piano op de loopfietsen.
Eerst speelden we het spelletje 1, 2, 3, piano op de loopfietsen.
Vervolgens moesten we naar het verkeerslicht kijken.
Groen is doorrijden, rood betekent stoppen.
Groen is doorrijden, rood betekent stoppen.
Eerst een stukje lopen en dan voetjes in de lucht.
Hier trainden we dus goed op ons evenwicht.
Rhune kwam deze ochtend heel vrolijk vertellen dat ze kon fietsen "zonder banden".
Dat moest ze uiteraard toch even laten zien.
We leenden de fiets en helm van Gust en ja hoor, kijk maar ...
Dat moest ze uiteraard toch even laten zien.
We leenden de fiets en helm van Gust en ja hoor, kijk maar ...
Rhune kan het, bravo!!!
👏
In de maand mei staat het uitproberen centraal.
In juni draait het thema van de geluksvogels rond niet opgeven en
gaan we uiteraard nog door met oefenen.
Oefenen jullie thuis ook mee om deze uitdaging te verwezenlijken?
Foto's en filmpjes mag je altijd doorsturen.
(Voor het toonmoment van juni zullen we één filmpje maken van al jullie inzendingen
Foto's en filmpjes mag je altijd doorsturen.
(Voor het toonmoment van juni zullen we één filmpje maken van al jullie inzendingen
en foto's en filmpjes die op school gemaakt werden.)
Morgen is de "a"-groep aan de beurt. Ook zij krijgen morgen tal van opdrachtjes op de loopfiets.
Vlak voor de middag luisterden we naar het verhaaltje van Kaatje op de fiets.
Na de middag gingen we in de klas aan de slag met situatiekaartjes over het verkeer en moesten we beoordelen of het gedrag van de kindjes op de tekening veilig of onveilig is in het verkeer.
Dingen die we veilig vonden, moesten we opkleven bij de groene bol.
Situaties die onveilig waren, kleefden we bij de rode bol.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten